הפקת הדוח בהכנה
נא להמתין
הפקת קובץ

הקובץ שבקשת להפיק ירד בהצלחה

ניתן למצוא את הקובץ בהורדות
הזדהות

הפקת נתוני מצבת תלמידים לרשויות המקומיות

על מנת לצפות בתוכן מותאם עבורך עליך להתחבר

​רשות שהגישה בקשה לוועדה להעברת מידע בין גופים ציבוריים (טופס א') וקיבלה את אישורה, יכולה להפיק בדף זה קבצים מפורטים המכילים את נתוני מצבת התלמידים שלה. בדף זה תמצאו מידע על תהליך הפקת הנתונים ותוכלו להפיק את הקבצים המפורטים בכפוף לאישורים הרלוונטיים.

חזרה לדף מצבת תלמידים

תהליך קבלת נתוני מצבת תלמידים על ידי הרשויות

אלה שלבי התהליך לקבלת נתוני מצבת תלמידים:

  • שלב ראשון: הורדת טופס הבקשה לקבלת נתוני מצבת תלמידים (טופס א') ומילוי כל הסעיפים שבו. מצ"ב הנחיות למילוי הטופס. על מורשה חתימה לחתום על הטופס ולדאוג לחתימת מנהל המאגר (על פי רוב מנהל מחלקת חינוך), מנהל אבטחת מידע והיועץ המשפטי על הטופס.
  • שלב שני: פתיחת פנייה מקוונת בהמשך דף זה וצירוף מסמך הבקשה המלא והחתום.
  • שלב שלישי: בדיקת תקינות לטופס, ואם נדרשים תיקונים או השלמות, יישלח משוב באמצעות הפורטל, דואר אלקטרוני או מסרון. 
  • שלב רביעי: העברת הטופס לוועדה להעברת מידע בין גופים ציבוריים.
  • שלב חמישי: תשובת הוועדה תישלח בפורטל באמצעות טופס ב'. תישלח על כך הודעה. 
  • שלב שישי: בעל תפקיד "מנהל מצבת תלמידים במוטב"  רשאי להוריד את קובצי מצבת התלמידים וגם לצפות בנתוני תלמידים בדף זה. מנהל מצבת  יכול לתת הרשאה לנציגים נוספים ברשות באמצעות הקצאת הרשאות (דליגציה). לפרטים ראו סרטון בנושא ניהול משתמשים והרשאות למערכות משרד החינוך. כניסה למערכת הדליגציה

לתשומת ליבכם, תדירות עדכון הקבצים היא אחת לשבוע, באישור הלשכה המשפטית (בעוד שהנתונים המופיעים בדף זה מתעדכנים בתדירות יומית).

אופן הפקת נתוני מצבת תלמידים

הרשות יכולה להפיק את נתוני מצבת התלמידים באחת משלוש הדרכים הבאות:

  • לצפות בנתוני המצבת בדף זה.
  • להוריד את ששת הקבצים המצורפים באמצעות הלחצן.
  • מעבר הקבצים ישירות לספק תוכנה (דרך עקיפה, לא ישירה לרשות) – העברת קבצים לכספת של הספק.

לתשומת ליבכם, על הרשות לייפות את כוחם של ספקי התוכנה הנבחרים לקבלת נתוני מצבת התלמידים. לצורך כך, יש להיכנס לחלק "קבצי מצבת תלמידים", לסמן את תיבת הסימון שבסעיף "ייפוי כוח" המופיע בהמשך עמוד זה, ולבחור את שם הספק הרלוונטי מתוך הרשימה.

לצורך הקמת ספק חדש במערכת, על הרשות להעביר את נוסח ההצהרה המצורף, כשהוא מודפס על גבי נייר רשמי (דף לוגו) של הרשות, לכתובת הדוא"ל aniaag@education.gov.il.
ההצהרה נדרשת לצורך אישור ההתקשרות עם הרשות והגדרתה כספק במערכת. לנוסח הצהרה

הנתונים שניתן להפיק ממצבת תלמידים

באמצעות המערכת החדשה ניתן להפיק נתונים על מצבת תלמידים, המכילים שישה קבצים:

  • תלמידים: תלמידים חייבי לימוד בגיל 6–21 הגרים ברשות וכן תלמידים הגרים מחוץ לרשות אך לומדים בה. 
  • גורמי קשר: הורים או אפוטרופסים ונתונים נוספים, כגון מספר הזהות של התלמיד, מספר זהות של גורם הקשר וסוג הקשר.
  • פרטי קשר: פרטי התקשרות של גורמי הקשר, כגון טלפון וכתובת.
  • מוסדות: כל נתוני המוסדות השייכים לרשות ופרטיהם.
  • כיתות: פרטי הכיתות, כגון סוגי כיתות ותיאורן, מספר תלמידים בכיתה, מספר תלמידים מקסימלי ומינימלי ועוד.
  • מגמות: פרטי מגמות, כגון שם, תיאור, סמל המגמה, מכסת תלמידים מבוקשת, סטטוס אישור ועוד.

שאלות נפוצות