תלמידי החינוך הרגיל עם צרכים רפואיים הדורשים טיפול פולשני בשגרה או השגחה במצב מסכן חיים, ועומדים בקריטריונים הנדרשים לכך, זכאים לסיוע/מלווה במהלך יום הלימודים הפורמלי. הרשויות המקומיות אחראיות להסדרת הליך הגשת הבקשה בשם התלמידים העונים על הקריטריונים, ולהעסקת סיוע/מלווה לתלמידים בחינוך הרגיל.
דוחות ביצוע: על מנהל/ת בית הספר או הרשות המקומית להגיש דוח מפורט אחת לחודש לאורך שנת הלימודים למערכת תומכות חינוך, המתעד את כלל שעות הסיוע בפועל שהעניקה הסייעת המלווה לתלמידים עם צרכים רפואיים ייחודיים. הדוח יפרט את שעות הסיוע אשר ניתנו לכל תלמיד בנפרד.
כן, מסמך רפואי מרופא מומחה הכרחי להגשת הבקשה. יש לצרפו במערכת.
הרשות שבה התלמיד מעודכן במצבת, נכון לזמן הגשת הבקשה.
הרשות שבה התלמיד מעודכן במצבת.
באמצעות מערכת התשלומים המאוחדת (מת"מ), סעיף 502.
עשויות להיות לכך שתי סיבות:
ישנן שתי אפשרויות:
על ידי הגשת בקשת מעבר.
לחיצה על כפתור הגשת בקשה חדשה – אם ישנה בקשה מאושרת ברשות אחרת. המערכת תרשום כי ישנה בקשה מאושרת ברשות אחרת. אם ברצונכם להגיש בקשה חדשה, יש ללחוץ על אישור ולאחר מכן למלא את פרטי הבקשה.
למען הסר ספק, אי הגשת בקשת מעבר אינה מונעת את קבלת התקציב, והוא יעבור בהתאם לעדכון התלמיד במצבת.
אין צורך לעדכן את הוועדה מכיוון שמערכת סייעות רפואיות מסונכרנת עם מצבת תלמידים, כך שהמידע אודות המוסד מתעדכן במערכת בהתאם לנתוני המצבת.
להלן השעות:
1. בתי ספר בהקצאה מלאה
בית ספר ללא תוספת רשמי ומוכר | |||
שעות לימוד בשבוע | 29 | 31 | 32 |
ימי לימוד | אב | אב | הו |
5 | 5.80 | 6.20 | 6.40 |
6 | 4.83 | 5.17 |
חט"ב | |
שעות לימוד בשבוע | 32.42 |
ימי לימוד | ז'-ח' |
5 | 6.48 |
6 | 5.40 |
תוספות: בתי ספר יוח"א, א'-ו' | ||
כיתות א'-ב' | ||
אופק | ללא אופק | |
ימי לימוד | 8 | 12 |
5 | 1.60 | 2.40 |
6 | 1.33 | 2.00 |
כיתות ג'-ד' | ||
אופק | ללא אופק | |
ימי לימוד | 6 | 10 |
5 | 1.20 | 2.00 |
6 | 1.00 | 1.67 |
כיתות ה'-ו' | ||
אופק | ללא אופק | |
ימי לימוד | 5 | 9 |
5 | 1.00 | 1.80 |
6 | 0.83 | 1.50 |
2. גנים בהקצאה מלאה
א. גנים ללא תוספת | ||||
סה"כ שעות לימוד 5 ימים | 30 | 26.65 | ||
סה"כ שעות לימוד 6 ימים | 34.75 | 30.65 | ||
ימי לימוד | גנים רשמי | גנים מוכר | ||
5 | 6.00 | 5.33 | ||
6 | 5.79 | 5.11 |
ב. תוספות: גני יוח"א (יש רק ברשמי) | |
סה"כ 5 ימים | 10 |
סה"כ 6 ימים | 9.25 |
ימי לימוד | |
5 | 2.00 |
6 | 1.54 |
ממוצע שעות יומי (ימי לימוד) עלות שעה.
בכל סוג של הקצאה מתקבלת הרחבת סיוע בגין יוח"א.
הוועדה מסייעת אך ורק לתלמידי החינוך הרגיל, כך שלא ניתן להגיש בקשה עבור תלמיד הלומד במסגרת חינוך מיוחד. נתוני המערכת מסונכרנים עם נתוני המצבת, כך שהמערכת חוסמת על הסף בקשות עבור תלמידים שאינם לומדים במסגרת החינוך הרגיל.
הוועדה מסייעת אך ורק לילדי החינוך הרגיל, כך שגם אם אושר לתלמיד סיוע על ידי הוועדה הוא יבוטל בעת מעבר לחינוך מיוחד.
סעיף 1.1.4 לחוזר מנכ"ל סיוע רפואי בחינוך הרגיל/2016 קובע כי הסיוע מטעם המשרד ניתן בימי הלימודים הרשמיים, ובחופשות שמתקיימת בהן פעילות של הרשות. אם במוסד החינוכי מתקיים יום חינוך ארוך על פי חוק – ניתנת הרחבה לסיוע כמפורט במסמכים שנשלחו לגזברים ברשויות.
הרשות כמעסיקה צריכה לדאוג לזכויות החוקיות של הסייעת.
לגבי מיקום העסקת הסייעת ראו בחוזר משרד הבריאות.
ציטוטים רלוונטיים:
כדי לאפשר לתלמידים אלו את מימוש זכותם וחובתם ללמוד, ולעשות כן באופן בטיחותי ומבלי לסכן את בריאותם וחייהם, מקצה המדינה תקציב למימון מלווה אישית ("סייעת רפואית"), לצורך ביצוע הפעולות הייחודיות הנחוצות בעת שהותם במוסד החינוכי.
וגם בסעיף 3.1:
"מלווה אישי" (כונה בעבר "סייעת רפואית") - אדם שקיבל הדרכה אישית מתאימה כמפורט בחוזר זה, המלווה את התלמיד ומהווה זרוע ארוכה של ההורים בביצוע פעולות טיפוליות מוגדרות ו/או השגחה למניעת מצבי סיכון בתלמיד בעל צרכים רפואיים ייחודיים העונה לקריטריונים המפורטים בסעיפים 1.6 ו-2.6 ,בעת שהותו במוסד חינוכי.
וכן 6.3.1:
המלווה האישי יבצע פעולות טיפוליות מוגדרות ו/או השגחה למניעת מצבי סכנת חיים מידית לתלמיד, בעת שהותו במוסד החינוכי, בשעות פעילותו הפורמאליות וכפי שאושרו בוועדה הבין-משרדית.
כן, במכתב אישור הבקשה כתוב שהועדה קובעת את היקף הסיוע, ושסייעת אחת תהיה ליותר מילד אחד.
בהתאם לפרוטוקול ההחלטה לא ניתן להעסיק יותר מסייעת אחת בגן או בכיתה אחת.